Szukasz kredytu lub pożyczki?

Już nie musisz, nigdzie nie znajdziesz korzystniejszej oferty!

Wypełnij formularz

Trendy Future Bankingu

KREDYT LUB POŻYCZKA?

NAWET DO 150.000

Błyskawiczna decyzja, minimum formalności.

Nigdzie nie znajdziesz korzystniejszej pożyczki!

Również dla osób z ograniczoną zdolnością kredytową.

Sprawdź



Trendy Future Bankingu




Trendy Future Bankingu

Dynamiczny rozwój technologii, powszechny dostęp do Internetu oraz popularyzacja urządzeń mobilnych odcisnęły piętno na wszystkich dziedzinach życia. Odporny na zmiany nie był także sektor bankowy, którego przedstawiciele musieli jednocześnie dostosować się do nowych wymagań klientówi wykorzystać okazje, jakie niesie ze sobą postęp. Nowości, które można było zaobserwować, są jednak jedynie początkiem zmian, których możemy spodziewać się w najbliższym czasie.

Nie wszystkiego w tej kwestii można być całkowicie pewnym. Niektóre pomysły i rozwiązania są odrzucane przez użytkowników nawet pomimo teoretycznej atrakcyjności, a czasem nawet najlepsza idea przegrywa z przyzwyczajeniem użytkowników. Spośród mnogości opcji na przyszłość wyłania się jednak parę dominujących trendów.

Telefon zamiast portfela

Dostęp do naszych danych bankowych z poziomu telefonu nie jest już problemem. Aplikacje dla najpopularniejszych systemów mobilnych oferują dziś w kraju praktycznie wszystkie instytucje finansowe – nie tylko te największe. Dla pozostałych osób przeznaczone są natomiast specjalnie przygotowane wersje stron w wydaniu lekkim, automatycznie dostosowujące się do rozmiaru ekranu urządzenia. Co do tego, iż bankowość mobilna jest przyszłością, nikt nie ma wątpliwości. Eksperci zadają jedynie pytania, czy dominującą rolę odegrają w niej dedykowane aplikacje czy strony RWD. Za jednymi przemawia uniwersalność i mniejsze koszty tworzenia, za drugimi – większe możliwości i atrakcyjniejsza oprawa.

Sam dostęp to dziś jednak za mało. Naturalnym kolejnym krokiem jest odnalezienie najatrakcyjniejszego dla klienta rozwiązania umożliwiającego realizację płatności bez potrzeby wyciągania karty czy gotówki z portfela. Do pojedynku o ten segment rynku włączają się nie tylko instytucje bankowe i producenci kart płatniczych, ale także operatorzy. Każda z tych grup ma przy tym własny pomysł na sukces.

W ciągu najbliższego roku będziemy mogli przekonać się, które z tych połączeń okaże się dla użytkowników najlepsze i które rozwiązanie stanie się dominującym. Czy będzie to usługa powiązana bezpośrednio z kartą SIM czy również użytkownicy wybiorą mniej zintegrowane usługi. Czy wolimy płacić z wykorzystaniem NFC czy może bardziej odpowiadają nam inne formy płatności mobilnych.

Zabezpieczenia biometryczne

Popularyzacja zabezpieczeń biometrycznych, związana częściowo ze stosowaniem ich w smartfonach, otwiera drogę do szybszych i łatwiejszych w realizacji płatności. Tam, gdzie kiedyś trzeba było wprowadzić dane użytkownika i hasła, w tej chwili często wystarczy już tylko przeciągnięcie palcem. Z biegiem czasu i pojawieniem się nowych form zabezpieczeń, w tym m.in. skanera tęczówki, tego rodzaju płatności mogą stać się standardem.

Samoobsługa

Nie od dziś oczywiste jest, iż czas to pieniądz, a udanie się do najbliższego oddziału przesiębiorstwa bankowego zawsze zajmuje go sporo. Musimy przy tym dostosować się do godzin działalności placówki. Rozwiązaniem może być internet albo telefon, ale w ten sposób nie zawsze można załatwić wszystkie sprawy. Prawdziwym krokiem ku wygodnej i nowoczesnej bankowości są w tym przypadku m.in. samoobsługowe oddziały, pozwalające klientowi na realizację większości działań, które do tej pory wymagały wizyty w banku. W Polsce, pierwsze tego rodzaju rozwiązanie wdrożył w Warszawie w lutym tego roku Getin Bank.

Samoobsługowy Getin Point w Złotych Tarasach umożliwia m.in. zakładanie rachunków i lokat, wyrabianie kart (z natychmiastowym odbiorem, wykonywanie przelewów i wpłatę gotówki na lokatę, rachunek bądź spłatę karty kredytowej. Wszystkie operacje wykonywane są za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu. Takie rozwiązanie sprawia, iż nie musimy już biegać od okienka do okienka bądź stać w tasiemcowych kolejkach, by załatwić swoje sprawy. Użytkownicy w dowolnym momencie mogą również skorzystać z pomocy konsultanta.

Getin Point umożliwia korzystanie z usług bankowych przez 7 dni w tygodniu, w godzinach pracy galerii handlowej, co daje mu przewagę nad tradycyjnymi oddziałami banków. A co z bezpieczeństwem? Getin Point wyposażony jest w szereg zabezpieczeń, które gwarantują jego użytkownikom wysoki poziom bezpieczeństwa: skaner dowodów osobistych, czytnik biometryczny czy specjalny ekran do składania podpisów elektronicznych.

Patrząc na rozwiązanie przygotowane przez Getin Bank, można dojść do wniosku, iż jest ono dobrym przykładem trendu nazywanego Future Bankingiem. Tego typu rozwiązania mogą zachęcić konsumentów do korzystania z usług finansowych, a co za tym idzie – do zwiększenia poziomu ubankowienia w naszym kraju.

Inicjatywa ta wspierana jest przez MasterCard, który także działa na polu innowacyjnych płatności (które to z kolei mają z Future Bankingiem wiele wspólnego. Ta międzynarodowa organizacja płatnicza kładzie duży nacisk na rozwój płatności kartami zbliżeniowymi, telefonami z modułem NFC czy wspieranie płatności mobilnych na naszym rynku. Te ostatnie standaryzowane są dzięki aplikacji MasterCard Mobile, która umożliwia nabycie biletu do kina, opłacenie rachunków czy uregulowanie należności za parking. Transakcje realizowane są w oparciu o systemy i aplikacje partnerów MasterCard.

Bank jako platforma

Definicja przesiębiorstwa bankowego jako miejsca, w którym przechowywane są nasze pieniądze, już dawno straciła na aktualności. Wiele polskich instytucji bankowych stara się w jak największym stopniu rozszerzyć swoją ofertę o narzędzia niekoniecznie bezpośrednio związane z finansami czy usługami bankowymi w dotychczasowym rozumieniu. Już dziś część instytucji bankowych oferuje dołączone do rachunki platformy umożliwiające konsumentom zakupy wybranych artykułów ze zniżkami. Większość ekspertów jest zgodna co do tego, iż to dopiero początek eksperymentów z takimi formami zwiększania zaangażowania i zatrzymania klienta przesiębiorstwa bankowego w obrębie odpowiednio przygotowanej platformy.

Numery rachunków odchodzą w niepamięć

Długie i skomplikowane numery rachunków bankowych nigdy nie sprzyjały wymianie pieniędzy, a problem ten stał się jeszcze wyraźniejszy wraz z popularyzacją płatności mobilnych. Proste i wygodne płatności P2P (Peer To Peer nie są wprawdzie nowością ani w Polsce, ani na świecie, ale powoli nadchodzi czas, kiedy będą miały okazję stać się standardem.

W ich przypadku nie potrzebujemy już numeru rachunki czy dokładnych danych osoby, do której chcemy przesłać pieniądze. Wystarczy znać adres e-mail, numer telefonu albo skorzystać z technologii NFC. Im więcej osób będzie korzystać z aplikacji bankowych na urządzeniach mobilnych i im więcej możliwości będą one oferować, tym większe będzie zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi. Proste, wygodne i nowoczesne. Szanse na to, iż instytucje finansowe zignorują tę okazję, są bardzo niewielkie.

Bankowość społecznościowa i rozrywkowa

Serwisy społecznościowe stały się dla wielu osób codziennością, jedną najczęściej odwiedzanych internetowych platform i uniwersalnym kluczem do wielu usług. Z takiej okazji nie mogły nie skorzystać instytucje bankowe, starając się sprawić, aby wydawanie pieniędzy było przynajmniej nieco bardziej atrakcyjne. Banki coraz częściej oferują nie tylko proste opcje związane z udostępnianiem wiadomości na temat zakupów na portalach społecznościowych, ale również możliwość przesyłania pieniędzy do znajomych czy dostęp do dodatkowych funkcji. Wszystkiemu towarzyszą przeważnie elementy grywalizacji – możliwość zdobywania specjalnych punktów czy odznaczeń za wykonanie określonych akcji, a następnie porównywanie się ze znajomymi.

Bankowość w Internecie Rzeczy i kontekst

Instytucje bankowe, choć posiadają w wielu przypadkach komplet wiadomości dotyczących naszych płatności, w ciągu dalszym nie mają dostępu do sporej ilości danych na nasz temat. Na podstawie zakupów można stworzyć przyzwoity profil klienta, ale nadchodzący Internet Rzeczy będzie w stanie uzupełnić go i rozbudować.

Podłączenie wszystkich przedmiotów codziennego użytku do globalnej sieci, co stanie się rzeczywistością w ciągu kilku najbliższych lat, będzie dla wielu firm niezwykłą kopalnią wiedzy. Dzięki nim będzie często wiadomo nie tylko, iż kupiliśmy dany produkt, ale również dlaczego dokonaliśmy zakupu. Banki, dążące do stania się platformami z prawdziwego zdarzenia, będą dzięki temu w stanie podsuwać nam promocje, oferty i usługi z jeszcze większą dokładnością niż obecnie, a co za tym idzie – większym prawdopodobieństwem powodzenia.

Jednak nawet bez tych technologii jutra, to właśnie gromadzenie i przetwarzanie jak najwyższej ilości danych na nasz temat z dostępnych dziś źródeł będzie jednym z kluczowych elementów w rozwoju bankowości. Dzięki temu nie będziemy się dowiadywać o rzeczach, które być może zechcielibyśmy kupić w danym momencie, a o rzeczach, które naprawdę powinniśmy kupić.

Headlines




Warto sprawdzić
Pożyczki ratalne
Ocena
8.9
Ratka.pl
Ocena
8.6
pożyczkaOK
Ocena
8.3
SuperCredit
Ocena
8.1
HapiPożyczki
Ocena
7.4
Wonga
Ocena
6.2
SMS Kredyt
Ocena
6
Provident
Ocena
5.7
Ferratum Bank
Ocena
5.5
PożyczkaPLUS
Ocena
5.3
Credy
Ocena
4.9
InCredit
Ocena
4.9
Pożyczkomat
Ocena
4.6
Ekspres kasa
Ocena
3.8
Aasa
Szybka pożyczka bankowa
Pożyczka dla każdego!
Przeczytaj

Porównanie 4 pożyczek ratalnych

Porównanie 4 pożyczek ratalnych Pożyczki ratalne to bardzo dobra alternatywa dla kredytów gotówkowych. Po pożyczki ratalne sięga ...Więcej

Kredyt dla firm z gwarancjami unijnymi

Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani kredytem inwestycyjnym lub obrotowym z gwarancją BGK w ...Więcej

Kredyt hipoteczny przez Internet

Kredyt hipoteczny przez Internet Kredyt online, czy to jest możliwe? Jeszcze do niedawna jedynie firmy pożyczkowe ...Więcej

Gdzie założyć konto oszczędnościowe?

Gdzie założyć konto oszczędnościowe? Oprocentowanie lokat ciągle jest na niskim poziomie do tego rosnąca inflacja. Zakładanie ...Więcej

Kredyt na PIT, w jakim banku?

Kredyt na PIT, w jakim banku? Kredyt na pit, jak się do tego zabrać? Każda osoba, która otrzymała od ...Więcej

Kredito24, internetowa pożyczka do 3000 zł

Pożyczkę w Kredito24 można zaciągnąć na okres do 30 dni. Kredito24 udziela pożyczek ...Więcej

Najlepszy kredyt 35000 zł.Ranking z dnia wtorek, 07 marca 2017r.

Najlepszy kredyt 35000 zł.Ranking z dnia wtorek, 07 marca 2017r. W dzisiejszym rankingu sprawdziliśmy warunki kredytu gotówkowego na kwotę 35000 PLN. Spłata ...Więcej

Pożyczki pod zastaw lub na poręczenie

Pożyczki pod zastaw lub na poręczenie Czy aby otrzymać pożyczkę chwilówkę musimy przedstawić jakieś poręczenie lub zastaw? Takie pytanie ...Więcej

Opinie o szybkich pożyczkach

Euroloan - Firma oceniona na 1.6 pkt.
Wanda - Nie wiele opini na temat tej pożyczki. Brał ktoś u nich? Jak wygląda weryfikacja, peł ...
Zobacz »


Euroloan - Firma oceniona na 1.6 pkt.
Wandzia - Jakaś nowa pożyczka? Pożyczał ktoś u nich? Jak to wygląda na tle innych pożyczek? ...
Zobacz »


Profi Credit - Firma oceniona na 8.4 pkt.
Kaska - Wszystko fajnie, tylko nikt jakoś nie mówi,że u nich ciężko jest dostać pożyczkę, ...
Zobacz »


Profi Credit - Firma oceniona na 8.4 pkt.
Marek - Szybko i sprawnie polecam ...
Zobacz »



T-Mobile Usługi Bankowe - Bank oceniony na 5.1 pkt.
Artek - Warunki pożyczki są w miarę dobre, jeżeli już to mam spore zastrzeżenia do konsultan ...
Zobacz »


Pożyczki chwilówki

Zobacz cały ranking »


RANKING MARZEC 2017r.
Ocena
5/10
Finansowo
Ocena
5/10
SuperCredit
Ocena
8/10
Halopożyczka
Pierwsza za darmo!

Zajmie Ci to tylko 15 min.

1500, 2500, 4000 zł
a może 10.000 zł ? » Złóż wniosek
Pożyczka w kilka minut !
POŻYCZ NAWET 25.000 ZŁ W 15 MINUT!
  • Do 1.000 pożyczka za 0 zł
  • Błyskawiczna decyzja
  • Pożyczka z opcją bez BIK!
  • WYPEŁNIJ WNIOSEK


Najwyżej ocenione kredyty


Citi Handlowy
Citi Handlowy
Ocena
4.4

Prowizja: 5.00  %, RRSO: 15.16 


Volkswagen Bank Polska
Volkswagen Bank Polska
Ocena
5.3

Prowizja: 3.00  %, RRSO: 15.61 


Getin Noble Bank
Getin Noble Bank
Ocena
3.6

Prowizja: 5.00  %, RRSO: 18.65 


Santander Consumer Bank
Santander Consumer Bank
Ocena
5.4

Prowizja: 3.99  %, RRSO: 18.92 


Szybkie pożyczki bankowe

RANKING MARZEC 2017r.
Ocena
10/10
Bank Millennium
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
7/10
Ferratum Bank
Ocena
7/10
Ferratum Bank

23 minut temu Klient złożył wniosek o pożyczkę 100 zł
w SuperGROSZ


Informacja zniknie za sekund