Coraz więcej się mówi o firmach pożyczkowych, które chcą być w środku, czyli udzielać pożyczek na podobnych zasadach co banki ale drożej i zdecydowanie taniej niż pożyczki chwilówki.
Wprawdzie na rynku już wiele lat funkcjonuje firma Provident, która tak właśnie określa swoje pożyczki. W ciągu ostatnich dwóch lat providentowi udało się potroić ilość udzielanych pożyczek. Wielka kampania reklamowa, uczestnictwo w programach partnerskich oraz kiepska sytuacja polaków to główne czynniki, które odpowiadają za sukces jaki osiągnął Provident.
Jednak ta sytuacja zaczyna się zmieniać. Już od kilku miesięcy Provident odnotowuje wielki spadek ilości udzielanych pożyczek. Konkurencja na rynku pożyczkowym rośnie, pojawiają się firmy, które chcąc zdobyć jak najwięcej klientów tworzą bardzo atrakcyjne promocje.
Przykładem może być Vivus, który pierwszą pożyczkę proponuje bez żadnych kosztów. „Oddajesz tyle ile pożyczasz” to główne hasło firmy Vivus.
Jednak spadek jaki odnotował Provident to nie tylko skutek lepszych ofert innych pożyczkodawców.
Pożyczka Internetowa w Provident
Provident
Maksymalna kwota pożyczki 15000 zł, okres kredytowania do 21 rat.
RRSO pożyczki w Provident to 10%. Wiek od 18 lat.
Największym źródłem klientów Providenta jest Internet. Reklamy pożyczki tej firmy można znaleźć na wielu serwisach internetowych. Potężny wzrost sprzedaży swojego produktu Provident osiągnął dzięki reklamie internetowej.
Program partnerski Provident
Jednak od kilku miesięcy w Internecie krążą pogłoski, że Provident oszukuje wydawców reklam. Na kilu forach internetowych, które skupiają wydawców reklam, toczą się dyskusje na temat nieuczciwych praktyk Providenta.
Na forum.optymalizacja.com, które jest jednym z największych tematycznych serwisów toczy się dyskusja na temat „nieuczciwych programów partnerskich”. Podobna dyskusja toczy się na forum bizneston.pl.
Z nieoficjalnych źródeł wynika, że w styczniu Provident odnotował spadek ilości udzielonych pożyczek aż o 40%.
Wygląda na to, że jeżeli Provident nie zmieni swojego podejścia do „partnerów”, jedynym źródłem, z którego będzie mógł pozyskać klienta będą słupy ogłoszeniowe na skrzyżowaniu ulic.
Obserwując z bliska zabiegi „marketingowców” Providenta można zauważyć, że firma już zauważyła masową ucieczkę wydawców, i stara się za wszelką cenę nadrobić to, podwyższając prowizję za wnioski kontaktowe.
Odzyskanie zaufania wydawców reklam może być jednak bardzo trudne. Nieuczciwe zagrania Providenta mają swój schemat.
Kilka miesięcy rzetelnych rozliczeń i raptowny masowy odrzut wszystkich wniosków. Być może właśnie taki „model” jest bardzo opłacalny dla firmy ponieważ odrzucając w jednej chwili 90% przesłanych wniosków, pozostaje firmie sam dochód bez kosztów na reklamę.
Sprawdź inne tematy
- Wyższa kwota darmowej pożyczki w Miloan. Pożyczka 2000 zł z RRSO 0%.
Kolejna firma postanowiła podnieść kwotę pierwszej darmowej pożyczki. - Pożyczka dla firmy. Na jakich warunkach, jak szybko, w jakim banku?
Każda firma czy to mała czy duża od samego początku musi liczyć się ze sporymi wydatkami. - Ranking najtańszych kredytów gotówkowych
Pochopna decyzja przy wyborze kredytu gotówkowego może słono kosztować. - Kredyt hipoteczny przez Internet
Kredyt online, czy to jest możliwe? Jeszcze do niedawna jedynie firmy pożyczkowe umożliwiały zawarcie umowy pożyczkowej całkowicie przez Internet.
Dodaj komentarz