Szukasz kredytu lub pożyczki?

Już nie musisz, nigdzie nie znajdziesz korzystniejszej oferty!

Wypełnij formularz

Kredyt lub pożyczka?

Nawet do 150.000zł, błyskawiczna decyzja. Również dla osób z ograniczoną zdolnością kredytową

Sprawdź

Pierwszy bank mówi stop automatom głosowym




Pierwszy bank mówi stop automatom głosowym

Idea Bank, jako pierwszy bank komercyjny w Polsce, rezygnuje z automatów w telefonicznej obsłudze klientów. Każdy telefon od klienta odbiera w tej chwili pracownik banku.

Hydepark PRNews.pl: Idea Bank wypowiada wojnę automatom głosowym

IVR, czyli Interactive Voice Response, zwany również automatycznym call center, to powszechnie stosowany przez instytucji usługowe oraz urzędy system służący do interaktywnej obsługi dzwoniących. Osoba dzwoniąca wysłuchuje nagranego komunikatu i za pomocą klawiatury w swoim telefonie wybiera określone pozycje z menu. Systemy oparte na technologii IVR stosuje się w instytucjach, które obsługują dużą liczbę połączeń. Powszechna jest opinia, iż automatyczne call center ograniczają koszty – bez angażowania człowieka można od razu przekierować dzwoniącego do zespołu posiadającego określone kompetencje, a nawet umożliwić mu załatwienie sprawy bez łączenia się z konsultantem.

Automaty irytują klientów

Problem jednak w tym, iż systemy IVR-owe są bardzo źle postrzegane przez klientów. Z badań zrobionych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wynika, iż z punktu widzenia użytkowników automatyczne call center mają niewiele zalet, a użytkownicy skarżą się głównie na wady tej formy kontaktu z instytucjami. Użytkowników najbardziej irytuje konieczność wysłuchiwania menu parę razy (skarży się na to aż 64% badanych, fakt, iż po pierwszym wyborze włącza się kolejny automat i kolejne menu (ma z tym problem 57% badanych, zbyt duża liczba opcji do wyboru (35% niezadowolonych, niezrozumiałe menu (30%, jak także to, iż gdy dzwoniący w końcu połączy się z konsultantem to ten jest niekompetentny i nie potrafi pomóc (29% ankietowanych.

Idea rezygnuje z IVR

Dlatego Idea Bank, jako pierwszy bank komercyjny w Polsce, postanowił zrezygnować z wykorzystania automatów w telefonicznej obsłudze użytkowników w godzinach pracy infolinii. – Petent, który dzwoni na infolinię przesiębiorstwa bankowego od razu łączy się z konsultantem i nie wysłuchuje żadnych komunikatów podawanych przez automat – informuje Anna Koman, dyrektor departamentu jakości obsługi klienta w Idea Banku. Nawet informacje, których przekazanie klientowi jest wymagane prawem, jak uprzedzenie go o fakcie nagrywania rozmowy, podaje pracownik banku, a nie automat.

Decyzję przesiębiorstwa bankowego o rezygnacji z automatycznego call center pozytywnie ocenia Dariusz Duma, psycholog biznesu. – Każdy kontakt klienta z instytucją, także bankiem, ma nie tylko na celu załatwienie jakiejś sprawy, ale również nawiązanie relacji. Tymczasem z oczywistych względów relacji nie da się zbudować z automatem, chociaż rozwijające się technologie pomagają ograniczyć ten problem – ocenia Dariusz Duma. – Jako człowiek zdecydowanie wolę, aby po połączeniu z instytucją witała mnie prawdziwa osoba, a nie na przykład syntezator mowy. W relacji z żywym człowiekiem, od którego oczekuję spersonalizowanej obsługi, mogą mieć przynajmniej złudzenie, iż podejmie on próbę rozwiązania mojego problemu – dodaje. Jego zdaniem, świadczenie usług to zarządzanie doświadczeniem klientów. Od pierwszego wrażenia, jakie instytucja wywrze na kliencie zależy to, jaką współpracę później uda im się nawiązać. – jeśli na wstępie użytkownik jest wkurzony, to trudno sobie wyobrazić, aby błyskawicznie zmienił zdanie. Wklepywanie cyferek na telefonie, aby dotrzeć do odpowiedniej pozycji w menu, porównałbym do długotrwałego poszukiwania miejsca do zaparkowania samochodu przed spotkaniem – podsumowuje psycholog biznesu.

Lepszy serwis

U podstaw odważnej decyzji Idea Banku legła jednak nie tylko chęć zrobienia dobrego wrażenia czy eliminacja niezadowolenia klientów. – Wyłączenie automatu, w którym sprawy z jakimi dzwonią użytkownicy są z góry zaszufladkowane, ma również na celu poprawę jakości serwisu. Nasi klienci, przedsiębiorcy, to osoby, które mają dość indywidualne potrzeby, które często trudno przypisać do z góry określonych kategorii – wyjaśnia Katarzyna Kanka, dyrektor zarządzająca obszarem operacji w Idea Banku.

Infolinia Idea Banku jest czynna 7 dni w tygodniu, w godzinach od 8 do 20. Poza godzinami pracy infolinii użytkownicy przesiębiorstwa bankowego mają możliwość automatycznego załatwienia prostych spraw, które nie mogą poczekać – takich, jak zastrzeżenie karty czy odblokowanie dostępu do bankowości elektronicznej. Bank pracuje obecnie nad wydłużeniem godzin pracy infolinii, aby jak największa liczba użytkowników była obsługiwana tylko przez konsultantów, bez udziału automatu.

Źródło: Idea Bank



Warto sprawdzić
Kredyt na dowód
Przeczytaj

Pożyczki dla bezrobotnych

Pożyczki dla bezrobotnych Czy osoba bezrobotna ma szansę na pożyczkę? Osoby które, nie mogą przedstawić ...Więcej

Najkorzystniejszy kredyt 6000 zł.Ranking z dnia sobota, 07 stycznia 2017r.

Najkorzystniejszy kredyt 6000 zł.Ranking z dnia sobota, 07 stycznia 2017r. W naszym porównaniu sprawdziliśmy warunki kredytu na kwotę 6000 złotych. Spłata zobowiązania ...Więcej

Technologia w sektorze usług pożyczkowych

Technologia w sektorze usług pożyczkowych Nowe technologie to nie tylko więcej wygody w świecie finansów. To również zwiastun ...Więcej

Szybka pożyczka, przy minimum formalności w Alior Banku

Szybka pożyczka, przy minimum formalności w Alior Banku Pożyczka bankowa z szybką weryfikacją przy minimalnych wymaganiach na dodatek z niskim ...Więcej

Najtańszy kredyt 12000 zł.Ranking z dnia środa, 07 grudnia 2016r.

Najtańszy kredyt 12000 zł.Ranking z dnia środa, 07 grudnia 2016r. W naszym rankingu przetestowaliśmy warunki kredytu gotówkowego na kwotę 12000 PLN. Spłata ...Więcej

Kredyt na nagłe wydatki

Kredyt na nagłe wydatki Badania pokazują, że prawie 40% osób posiadających kredyt gotówkowy przeznacza otrzymane pieniądze na ...Więcej

Jak pożyczać za darmo?

Jak pożyczać za darmo? W kryzysowych sytuacjach sięgamy najczęściej po szybkie chwilówki, nie zwracając uwagi na ...Więcej

Porównania - kredyt 80000 zł.Ranking z dnia poniedziałek, 07 listopada 2016r.

Porównania -  kredyt 80000 zł.Ranking z dnia poniedziałek, 07 listopada 2016r. Najlepsze kredyty gotówkowe. Ranking z dnia poniedziałek, 07 listopada 2016r.. Zestawienie ...Więcej

Pożyczki ratalne

RANKING STYCZEŃ 2017r.
Ocena
6/10
Ratka.pl
Ocena
9/10
Hapi Pożyczki
Ocena
9/10
Hapi Pożyczki
Ocena
7/10
Monedo
Ocena
5/10
KredytOK
Ocena
5/10
Wonga
Ocena
5/10
Ratkomat.pl
Ocena
5/10
Wonga
Ocena
5/10
SuperCredit
Ocena
10/10
Fura-Kasy
Pożyczki chwilówki

RANKING STYCZEŃ 2017r.
Ocena
5/10
Finansowo
Ocena
5/10
SuperCredit
Ocena
8/10
Halopożyczka
Pożyczkaw kilka minut !
POŻYCZ NAWET 25.000 ZŁ W 15 MINUT!
  • Do 1.000 pożyczka za 0 zł
  • Błyskawiczna decyzja
  • Pożyczka z opcją bez BIK!
  • WYPEŁNIJ WNIOSEK

Szybkie pożyczki bankowe

RANKING STYCZEŃ 2017r.
Ocena
10/10
Bank Millennium
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
7/10
Ferratum Bank
Ocena
7/10
Ferratum Bank