Szukasz kredytu lub pożyczki?

Już nie musisz, nigdzie nie znajdziesz korzystniejszej oferty!

Wypełnij formularz

Banki 2013: czy w kasach siedzieć będą roboty?

KREDYT LUB POŻYCZKA?

NAWET DO 150.000

Błyskawiczna decyzja, minimum formalności.

Nigdzie nie znajdziesz korzystniejszej pożyczki!

Również dla osób z ograniczoną zdolnością kredytową.

Sprawdź



Banki 2013: czy w kasach siedzieć będą roboty?




Banki 2013: czy w kasach siedzieć będą roboty?

Badanie BS&T 2013 Banking IT Outlook Survey wskazuje, iż instytucje finansowe na świecie planują w tym roku zwiększenie kosztów na rozwiązania IT. Instytucje te testują bądź wdrażają biometryczną identyfikację klienta, rachunki zsynchronizowane z kontem na profilu społecznościowym, czy wirtualne bądź zautomatyzowane oddziały, w których użytkowników obsługują maszyny i awatary. Istnieją także projekty umożliwiające dokonywanie płatności poprzez przeglądarki internetowe. Jakie technologie staną się popularne w branży w 2013 r.?

W tym roku w sektorze bankowym można będzie zaobserwować parę wyraźnych trendów, których konsekwencją będzie m.in. zwiększenie kosztów na nowe technologie. Spowolnienie gospodarcze zmniejszać będzie wiarygodność finansową wielu podmiotów na rynku. Ponadto, według ekspertów akcja kredytowa odznaczać się będzie słabszą dynamiką. Zaostrzy się również konkurencja pomiędzy bankami.

Co więcej, bankom pojawić się może nowa konkurencja, która stosuje innowacyjne rozwiązania, by usprawnić procesy obecnie wykonywane przez tradycyjne instytucje finansowe. Powstają już projekty – m.in. o nazwie PaySwarm – wykorzystywania przeglądarek internetowych bądź firmowych stron do wykonywania płatności. Jak przekonuje magazyn Technology Review, istnieją plany wprowadzenia takiego rozwiązania na zasadach open standard, takich jakie pozwalają na swobodną wymianę maili. Ogromną zaletą tego modelu będzie m.in. brak limitu na wielkość transakcji.

Banki będą więc poszukiwać nowych rozwiązań, by sprostać wymaganiom rynku oraz uzyskać większą płynność finansową i operacyjną. By osiągnąć lepszą efektywność kosztową wprowadzać będą m.in. zaawansowane rozwiązania technologiczne. Deklaracje przeznaczenia większego niż w zeszłym roku budżetu na IT składa wiele badanych instytucji w raporcie BS&T 2013 Banking IT Outlook Survey.

Pełna automatyzacja placówek bankowych

Możemy wyróżnić parę najnowszych rozwiązań, które mają szansę zmienić sektor bankowości w najbliższych latach. Pierwszym jest automatyzacja podstawowych procesów bankowych, które będą mogły całkowicie dokonywać się na linii użytkownik – elektroniczna obsługa, bez pośrednictwa pracownika danej instytucji. Dzięki temu w małym kiosku bankowym, wyposażonym w odpowiednie urządzenia, możliwe będzie załatwienie podstawowych spraw związanych z bankowością osobistą, takich jak otwarcie rachunki czy złożenie wniosku kredytowego. Jest to integracja operacji typu back office, takich jak przetwarzanie dokumentów, z operacjami typu front office – związanymi z bezpośrednią obsługą klienta oraz automatyzacja tego rodzaju procesów.

Zastosowanie tak nowoczesnych systemów bankowych na masową skalę w przyszłości pozwoli wyeliminować konieczność bezpośredniego kontaktu z pracownikiem przesiębiorstwa bankowego oraz zredukować papierowy obieg dokumentów. Klient będzie wprowadzał kluczowe informacje w kiosku bankowym, który obsłuży go w jego ojczystym języku. Następnie mechanizm automatycznie zweryfikuje kompletność i prawidłowość wiadomości i wprowadzi je do bazy danych.

– Zautomatyzowane punkty bankowe zrewolucjonizują szczególnie bankowość w krajach rozwijających się i na terenach słabo zaludnionych, gdzie otwarcie tradycyjnej placówki jest zbyt kosztowne. Bezpieczna technologia pozwoli przezwyciężyć problemy z wolnym transferem danych. Rozwiązanie testowane jest obecnie przez Xerox w Indiach – mówi

Bohdan Wójcicki, Konsultant ds. Obsługi Procesów Biznesowych, Xerox Polska.

Komunikacja na odległość

Choć wizja placówek bankowych, w których użytkownicy obsługiwani są przez roboty wydaje się wciąż odległa, instytucje finansowe m.in. w kraju już w tej chwili tworzą e-placówki, w których pracują awatary. Są one w stanie udzielić wyczerpującej wiadomości na temat artykułów firmy. W e-oddziałach można np. wnioskować o pożyczkę, sprawdzić zdolność kredytową, czy zamówić kartę. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz częściej dokonują operacji bankowych przez Internet. Według raportu Związku Banków Polskich, po III kwartale ubiegłego roku 62 proc. z 1,84 mln firm mających dostęp do bankowości internetowej korzystało z niej w sposób aktywny. W przypadku użytkowników indywidualnych, jest to już ok. 11 mln konsumentów.

Kolejnym rozwiązaniem, jaki już w tej chwili rewolucjonizuje usługi bankowe są płatności mobilne. W ubiegłym roku instytucje finansowe w kraju wprowadziły karty zbliżeniowe zintegrowane z kartą SIM telefonu komórkowego. Na razie technologia ta dostępna jest jedynie dla posiadaczy najnowszych smartfonów, jednak instytucje finansowe pracują nad tym, by mobilne płatności nie wymagały telefonu z modułem NFC (Near Field Communication – komunikacja bliskiego zasięgu. Rozwiązanie to może w przyszłości przyczynić się do redukcji użycia tradycyjnych kart płatniczych.

E-dokumenty trudniej zgubić

Kolejnym trendem obserwowanym w sektorze bankowym jest stopniowe przechodzenie na dokumenty elektroniczne. Proces digitalizacji dokumentów rozpoczyna się już w momencie, kiedy korespondencja przychodząca do banku, zarówno pocztą, kurierem, mailem czy faksem, zostanie od razu przetworzona na wersję elektroniczną i skategoryzowana według odpowiedniego klucza. Przejście na elektroniczny obieg i archiwizację dokumentów uniezależnia oraz usprawnia pracę całej instytucji, podnosi efektywność pracy i poprawia relację z klientami. Rozwiązanie pozwala zredukować koszty przetwarzania, wyszukiwania i przechowywania dokumentów. Pracownicy przesiębiorstwa bankowego otrzymują łatwy dostęp do potrzebnych danych, mogą błyskawicznie sprawdzić, na jakim etapie jest sprawa, kto się nią zajmuje oraz kiedy jest planowane jej zakończenie.

– Przejście na elektroniczny obieg i archiwizację danych zwiększa wydajność pracy. Zespół zamiast tracić czas na przepisywanie danych czy przenoszenie papieru, może skoncentrować się na wykonywaniu swoich kluczowych obowiązków służbowych. Poprawia się więc jakość i efektywność komunikacji wewnętrznej – mówi Bohdan Wójcicki. Kolejną zaletą tego modelu jest także bezpieczeństwo poufnych danych – tworzenie elektronicznych kopii zabezpiecza przed utratą informacji, często o strategicznym znaczeniu dla firmy. Możliwe jest także monitorowanie styczności pracowników z dokumentami, trudne do osiągnięcia w przypadku wersji papierowej.

Outsourcing zaawansowanych usług dla bankowości

Coraz popularniejszym sposobem poszukiwania przez instytucje finansowe oszczędności i podnoszenia jakości świadczonych usług jest outsourcing, również z zakresu IT.

– Możliwość zlecania niektórych czynności podwykonawcom – w przypadku ArchiDoc mówimy chociażby o niszczeniu dokumentów, czy tworzeniu modyfikacji kodów źródłowych oprogramowania – pozwoli na zoptymalizowanie procesów, które już realizujemy. Korzystając z pomocy wyspecjalizowanej instytucji często możemy skrócić czas poszczególnych czynności i zredukować ich koszt – mówi odpowiedzialna za współpracę z sektorem bankowym, Dagmara Sender, Key Account Manager ArchiDoc SA., ekspert Instytutu Outsourcingu.

Dostawca zapewnia instytucji finansowej ochronę danych, zgodnie z najnowszymi standardami. Oferowane przez outsourcera narzędzia pomagają m.in. w ocenie ryzyka transakcji w instytucjach finansowych inwestycyjnych.

– Korzyści dla instytucji bankowych inwestycyjnych płynące z delegowania części zadań do outsourcingowych centrów usług ulokowanych w kraju można zaobserwować np. w przypadku usług IT. Partner ITO umożliwia usprawnienie zarządzania informacjami przesiębiorstwa bankowego i ich pełne wykorzystanie. Procesowanie danych, ich opracowanie i dogłębna analiza stanowią źródło przewagi konkurencyjnej na rynku bankowym. Ponadto, w instytucjach finansowych inwestycyjnych ocena ryzyka w celu zawarcia transakcji często odbywa się dosłownie w ciągu kilku sekund. Zwłaszcza w czasach kryzysu finansowego na znaczeniu zyskuje odpowiednie zaplecze IT, bez którego jej bezpieczne i szybkie przeprowadzenie nie jest możliwe. Już na początku 2010 r., według KPMG, pracownicy IT zajmujący się m.in. tego rodzaju procesami stanowili nawet 9 proc. wszystkich zatrudnionych w bankach. Dziś liczba ta może sięgać, w zależności od podmiotu, od 20 do nawet 40 proc.- mówi Wojciech Mach, dyrektor Zarządzający Luxoft Poland.

Inne narzędzia testowane bądź wdrażane w bankowości to m.in. biometryczna identyfikacja klienta, czy rachunek bankowy zsynchronizowany z kontem na profilu społecznościowym. Wszystkie powyższe rozwiązania wkrótce mają szansę stać się popularne nie tylko w wiodących aglomeracjach, ale i małych miejscowościach, gdzie dostęp do nowoczesnych usług bankowych był zwykle utrudniony.

Linkleader




Warto sprawdzić
Pożyczka dla każdego!
Przeczytaj

Dlaczego warto korzystać z kantorów online?

Dlaczego warto korzystać z kantorów online? Kantory online cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego, skoro oferują szybkie, tanie i ...Więcej

Monedo, pożyczka na dowód na 1080 dni

Pożyczkę w Monedo można zaciągnąć na okres do 1080 dni. Monedo udziela pożyczek ...Więcej

Pożyczka na dowód, gdzie najszybciej pożyczysz pieniądze?

Potrzebujesz pożyczyć pieniądze szybko, bez wychodzenia z domu, załatwiając wszystkie formalności przez Internet? Mamy ...Więcej

Chwilówka na długi okres spłaty

Pożyczka pozabankowa to nie tylko chwilówka. Na ogół panuje przekonanie, że pożyczki pozabankowe ...Więcej

Gdzie pożyczyć, czyli ranking kredytów gotówkowych.

Gdzie pożyczyć, czyli ranking kredytów gotówkowych. Wydawało by sie, że okres zimowy sprzyja leniuchowaniu w zaciszu domowym np. odpoczywanie ...Więcej

Ranking pożyczek pozabankowych, aż 20 pożyczek za darmo.

Ranking pożyczek pozabankowych, aż 20 pożyczek za darmo. Pożyczka bez formalności, szybka decyzja, wszystkie formalności przez Internet. Firmy pożyczkowe ciągle ...Więcej

Pożyczki dla bezrobotnych

Pożyczki dla bezrobotnych Czy osoba bezrobotna ma szansę na pożyczkę?Osoby które, nie mogą przedstawić ...Więcej

Najkorzystniejszy kredyt 6000 zł.Ranking z dnia sobota, 07 stycznia 2017r.

Najkorzystniejszy kredyt 6000 zł.Ranking z dnia sobota, 07 stycznia 2017r. W naszym porównaniu sprawdziliśmy warunki kredytu na kwotę 6000 złotych. Spłata zobowiązania ...Więcej

Pożyczki ratalne

Zobacz cały ranking »


RANKING LUTY 2017r.
Ocena
6/10
Citi Handlowy
Ocena
6/10
Ratka.pl
Ocena
9/10
Hapi Pożyczki
Ocena
9/10
Hapi Pożyczki
Ocena
7/10
Monedo
Ocena
5/10
KredytOK
Ocena
5/10
Wonga
Ocena
5/10
Ratkomat.pl
Ocena
6/10
Ratka.pl
Ocena
5/10
Wonga
Ocena
5/10
SuperCredit
Ocena
10/10
Fura-Kasy
Opinie o szybkich pożyczkach

Euroloan - Firma oceniona na 1.5 pkt.
Wandzia - Jakaś nowa pożyczka? Pożyczał ktoś u nich? Jak to wygląda na tle innych pożyczek? ...
Zobacz »


Banknot - Firma oceniona na 3.3 pkt.
Johnd892 - Hello!online pharmacy cialis ...
Zobacz »


Banknot - Firma oceniona na 3.3 pkt.
Johnd892 - Hello!online pharmacy cialis ...
Zobacz »


Banknot - Firma oceniona na 3.3 pkt.
Johnd27 - That alone wwas an egregious oversight on thheir own part, since kekkbaeaebka ...
Zobacz »



T-Mobile Usługi Bankowe - Bank oceniony na 5.1 pkt.
Artek - Warunki pożyczki są w miarę dobre, jeżeli już to mam spore zastrzeżenia do konsultan ...
Zobacz »


Pożyczki chwilówki

Zobacz cały ranking »


RANKING LUTY 2017r.
Ocena
5/10
Finansowo
Ocena
5/10
SuperCredit
Ocena
8/10
Halopożyczka
Pożyczka w kilka minut !
POŻYCZ NAWET 25.000 ZŁ W 15 MINUT!
  • Do 1.000 pożyczka za 0 zł
  • Błyskawiczna decyzja
  • Pożyczka z opcją bez BIK!
  • WYPEŁNIJ WNIOSEK


Najwyżej ocenione kredyty


Citi Handlowy
Citi Handlowy
Ocena
4.4

Prowizja: 5.00  %, RRSO: 15.16 


Volkswagen Bank Polska
Volkswagen Bank Polska
Ocena
5.3

Prowizja: 3.00  %, RRSO: 15.61 


Getin Noble Bank
Getin Noble Bank
Ocena
3.6

Prowizja: 5.00  %, RRSO: 18.65 


Santander Consumer Bank
Santander Consumer Bank
Ocena
5.4

Prowizja: 3.99  %, RRSO: 18.92 


Szybkie pożyczki bankowe

RANKING LUTY 2017r.
Ocena
10/10
Bank Millennium
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
9/10
Alior Bank
Ocena
7/10
Ferratum Bank
Ocena
7/10
Ferratum Bank

06 minut temu Klient złożył wniosek o pożyczkę 100 zł
w Filarum


Informacja zniknie za sekund